דיל יומי הוא שיטת שיווק שמצריכה מבעלי עסקים לעשות שינוי תכנוני ולוגי בדרך החשיבה וההתנהלות שלהם ובדרך ההסתכלות שלהם על פרסום ושיווק העסק.
העולם משתנה ללא הרף ובקצב מסחרר. המדיה הופכת ליותר ויותר חזקה ומשפיעה האינטרנט הפך לכלי השיווקי החזק ביותר בעולם.
הדרך היעילה והממוקדת ביותר להגיע עד לעמדת הנוחות של כל משתמש אינדיבידואלי.
אנו "משקיעים" חלק לא קטן משעות היום בגלישה ובחיפוש אחר אינפורמציה ברשת.
אנו מאוד ממוקדי מטרה ולמרות זאת אנו חשופים להמון חומר פרסומי ואינפורמטיבי מעבר לחומר אותו חיפשנו.
אין כמעט אתר בימנו שלא מנווט אותנו לחומר שיווקי / פרסומי שקשור במקרה או לא במקרה לאותו נושא אותו בדקנו.
באופן ודאי הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות שלנו היא דרך האינטרנט.
שיטת השיווק של אתרי דיל יומי גורמת לכך שבית העסק שלך ושלי מגיע למקום הכי אישי ואינטימי שיכול להיות לנו באיטרנט - והוא הדואר האלקטרוני שלנו!
לא רק שבית העסק מגיע עד לבית המשתמש והלקוח הפוטנציאלי , הוא הגיע לשם בהזמנתו ובאישור של המשתמש / לקוח פוטנציאלי.
המשתמש יושב בשטח המוגן שלו וקורא מייל שמציע לו קופון למסעדה , קופון לצימר , קופון למוצר אהוב עליו ועוד...
מצד שני יש את בעלי העסקים.
שכמו כולנו (בעלי עסקים) יושבים במשרד ובבית העסק ועושים חישובים וסטטיסטיקות.
מהו התקציב לעובדים ?
מהו התקציב לקניית הסחורה ?
מהו התקציב לפרסום ?
מהו התקציב לרואה החשבון ?
ועוד ועוד...
אחרי כל זה הוא חושב האם לתת הנחה קטנה ללקוח על מנת למשוך אליו יותר לקוחות ?
ואם כן אז מאיפה?
הרי הפרסום עולה הון תועפות!
העובדים מאוד יקרים ....
השכירות , המיים , הארנונה, המיסים וכו'...
ובזמן שבעל עסק יושב ומחשב לו , מתקשר אליו אדם שנותן פרסום בדיל יומי ומציע לו הצעה מרחיקת לכת.
ההצעה היא לתת הנחה מ ט ו ר פ ת! של מינימום 50?% !
איך אפשר לתת הנחה כזו - הרי יש לנו כבעלי עסק הוצאות עצומות באופן שוטף!
התשובה היא פשוטה מאוד ואפילו הגיונית מאוד!
אתה יכול לתת הנחה כזו די בקלות ואפילו מבלי להפסיד כספים, אתה יודע מה... ניתן להרוויח מזה בצורה יפה מאוד!
בוא נאמר שאתה מפרסם את המסעדה שלך ... ובעקבות הפרסום מגיעים אליך 150 לקוחות בחודש! השאר הם לקוחות קבועים או כאלה שמכירים את המקום ... (אגב האם אתה יודע כמה לקוחות הגיעו אליך בעקבות הפרסום (לרוב לא ממש) ?)
בוא נאמר שפרסום זה עולה לך אלפי ש"ח בחודש... (כי ביננו , אין פרסום שהוא זול).
מנה בבית העסק שלך עולה בממוצע 75 ש"ח.
כלומר 150 אנשים כפול 75 ש"ח = 11250 - סכום מכובד ויפה.
מצד שני, בוא נאמר שאתה עושה הנחה מרחיקת לכת של 50% ונותן את אותה המנה ב-37.5 ש"ח
אתה מגביל את השימוש בשובר לחודשיים.
אבל אתה לא משקיע אגורה בפרסום ובשיווק.
אחד מאתרי הדיל היומי מעלה את העסקה שלך לשלושה ימים לאתר המכירות.
בשלושת הימים הבאים אתה מקבל פרוזקטור סופר חזק על בית העסק שלך.
אם אתר המכירות הוא אתר חזק שמשקיע בפרסום ושיווק ויש לו רשימת דיוור מכובדת אז אתה בדרך הנכונה להיות אדם עסוק ביותר למשך החודשיים הקרובים.
דיל כזה יכול להימכר באתר דיל יומי מאות ואף אלפי פעמים.
בוא נדגים:
אתה החלטת שבשביל למכור ארוחה ב-50% אתה מוכן למכור מינימום 50 ארוחות כדי שהעסקה תצא לפועל.
ועכשיו בוא נניח מספר דברים:
1. עסקה פורסמה ולא נמכרה כלל
חסרון - לא הרווחת הון עתק באופן מיידי.
יתרון - נחשפת לפרסום אצל מאות אלפי לקוחות פוטנציאליים שמתוכם אלפים רבים לא הכירו אותך קודם. בעתיד , חלק מהם יתקלו בבית העסק שלך ויכנסו לטעום.
2. עסקה פורסמה ונמכרו 100 שוברים
כלומר 100 שוברים כפול 37.5 = 3750 ש"ח. אמנם לא רווח כלכלי עצום אבל אתה יודע שהפרסום נתן לך 100 לקוחות (חלקם חדשים). ושוב ... נחשפת למאות אלפי לקוחות פוטנציאלים.
3. עסקה פורסמה ומכרת 1000 עסקאות.
כלומר 1000 שוברים כפול 37.5 ש"ח = 37500 ש"ח. גם רווח נאה מאוד -ותסכימו איתי שאם אתם יודעים מראש שבחודשיים הקרובים יגיעו אליכם 1000 לקוחות באופן ודאי אז גם תוכלו להגדיל את כמות הסחורה שיש לכם במסעדה ובכך להוזיל מחירים אצל הספק.
מעבר לזה :
המסעדה שלכם תהיה תמיד מלאה ותיצור אפקט אדיר לטובתכם- את אפקט העדר.
אם כולם שם אז כנראה שיש שם משהו טוב - גם אני רוצה להיות שם!
ואין דבר חזק יותר מלהראות פעילות קבועה ומוגברת - אם כל אדם שיעבור ליד המסעדה יראה שהיא פעילה ומלאה הוא ישר יסיק שמתבשל שם משהו טוב.
תוך מספר ימים / שבועות ... הוא צפוי לבוא להתארח.
בנוסף , מתוך אלף השוברים שקנו - חלק לא קטן יהיו לקוחות חדשים !!!
כלומר פוטנציאל עצום ליצירת קשר טוב עם לקוחות נוספים והפיכתם ללקוחות קבועים בבית העסק בעתיד.
ההנחה שעשיתם היא אמנם עצומה - אבל לא הוצאתם כסף על הפרסום ובכך ההנחה היא הרבה , אבל הרבה פחות נוראית ממה שחשבתם - ואני מבטיח לכם שגם כלכלית וגם פרסומית הרווחתם כאן ובגדול!
שרון זילברצויג